четвер, 12 січня 2023 р.

Інструкція правила електробезпеки в кабінеті хімії

 

 

Затверджено:                                                                                                                                         Наказом директора

 від «____» _________20____р №_____

                                                                                                     Директор _________________

ІНСТРУКЦІЯ 

ПРАВИЛА ЕЛЕКТРОБЕЗПЕКИ В КАБІНЕТІ ХІМІЇ

І. Загальні положення

Поводження з електроприладами в кабінетах хімії потребує великої обережності й безумовного виконання правил електробезпеки.

1.         У кабінеті хімії треба використовувати електронагрівальне та інше електричне

обладнання тільки заводського виготовлення та закритого типу.

Під час експлуатації керуватися паспортом та інструкцією заводу-виробника.

2.         Усі електронагрівальні прилади під час їх експлуатації повинні мати достатню

теплоізоляцію знизу і з боку стін.

Як теплоізоляцію можна використати керамічні плити, аркушевий азбест та інші негорючі матеріали з малою теплопровідністю.

3.         Електроприлади, що перебувають в експлуатації, періодично оглядає особа,

відповідальна за електрогосподарство; вона також перевіряє захисне заземлення, електропроводку й загальний стан електромережі.

4.         Якщо є порушення в стані електромережі, подача струму до робочих місць

забороняється.

5.         Подачу струму через загальний рубильник до робочих місць і вимикання його

після закінчення робіт виконує тільки вчитель або особа, яка обслуговує електромережу школи.

6.         Штепсельні розетки і встановлене обладнання можуть перебувати під струмом

на час проведення дослідів.

7.         Після закінчення експериментів подача струму негайно припиняється. Шафи з

розподільними щитами замикають на замок.

II. Електрична мережа

Електропроводка, встановлення електрообладнання та приладів у кабінеті хімії повинні відповідати вимогам чинних Правил улаштування електроустановок (ПЕУ). Крім того: .

1.      Усі доступні для доторкування електротехнічні пристрої надійно ізолюють.

2.      Вмикати в мережу електроприлади потужністю до 800 Вт можна через

штепсельні розетки, що застосовуються для звичайної мережі. Потужніші нагрівані та інші прилади необхідно приєднувати до рубильників (закритого типу) або розподільних щитів.

3.       Розподільні щити вміщують у шафах, виготовлених з вогнетривких матеріалів.

4.       Контрольно-вимірювальні прилади монтують на щитах у місцях, які зручні для

спостереження й обслуговування.

5.       Заземлення електрообладнання треба виконувати за інструкцією з техніки

безпеки під час експлуатації електроустановок до 1000 В у школах та інших закладах освіти.

6.       Вмикання і вимикання всієї електромережі кабінету хімії повинно

здійснюватися одним загальним рубильником.

7.       Розетки для вмикання електронагрівальних та інших приладів розміщують на

торцевому боці робочого стола або на стіні біля робочого місця.

8.       Для живлення переносних електроприймачів потрібно застосовувати гнучкі

проводи, спеціально призначені для цієї мети, з урахуванням можливих механічних дій. Жили зазначених проводів повинні бути в спільній оболонці.

9.       Не дозволяється підвішувати проводи на цвяхах, пропускати їх крізь отвори у

стінах, у стулках витяжних шаф, приладах тощо без ізоляційних трубок; залишати незахищеними в місцях, де вони можуть бути пошкоджені; залишати без ізоляції оголені проводи; приєднувати проводи один до одного скручуванням; користуватися несправними штепсельними з'єднаннями, перемикачами тощо.

10.   У разі загоряння електропроводки необхідно негайно вимкнути електроустановку, а полум'я гасити тільки піском або вуглекислотним вогнегасником, а за необхідності викликати пожежну службу.

Розроблено:

Учитель хімії___________________

Погоджено:

Заступником директора, який відповідає за організацію роботи з безпеки життєдіяльності

 ___________________

Головою комісії з питань охорони праці й безпеки __________________

Немає коментарів:

Дописати коментар

Юні хіміки

  Досліджуємо Согодні учні 8 класів досліджували фізичні та хімічні властивості класів неорганічних сполук. Заняття пройшло цікаво, окрім но...